Progetto Etwinning classi seconde: Keeping distance - but staying united and connected

Un gruppo di alunni delle classi seconde è impegnato in un progetto di collaborazione con la

Bilingual Middle School MS/VBS In der Krim - Vienna, Austria

In times of social distancing we truely believe in the need of staying united and connected with other schools and colleaguesin Europe! We want to give our students the possibility to communicate with other students, practice their language skills in German and English, learn basics in new languages (Italian, Greek,...) and be open-minded for other cultures and traditions, to keep up the European spirit. We want to share best practice examples of schools' digitalisation, modern communication and blended learning. This project will help us to develop a future Erasmus+ KA1 school exchange project within the school year 20/21.

Ecco uno dei video di presentazione creati dai nostri alunni, che si sono presentati in inglese ed in tedesco.

Lo stesso hanno fatto gli amici di Vienna.

In occasione delle feste natalizie, ci siamo scambiati gli auguri ....in formato digitale!

Ecco le cartoline digitali create da noi...

e quelle arrivate da Vienna!

Con il nuovo anno abbiamo raccolto desideri e propositi giocando con la visual poetry, o poesia visiva. Vuoi vedere i nostri lavori? Clicca qui!